woensdag 11 mei 2011

communicatie stategie

KOPPELING MET ‘FOOD FOR…’


BINNEN FOOD/THEMA DOET ZICH HET VOLGENDE VOOR: (de omgeving beïnvloed de smaak, ervaring van het eten , mensen zijn wel bereid meer te betalen in een restaurant ook al zullen ze eten van de mac op een bord aanbieden dat netjes gestructureerd is, wat het probleem vormt: mensen betalen niet voor de smaak maar voor de esthetiek van eten, we willen juist laten zien dat de smaak van eten belangrijk is) we willen mensen laten nadenken over wat ze daadwerkelijk eten , en niet over de omgeving waarin ze eten.


MET DE VOLGENDE MOGELIJKE BETEKENISSEN/GEVOLGEN:

(als je eten in een wc aangereikt krijgt zal je het niet eten, ook al zal dit heel lekker zijn en het er lekker uit ziet (betekenis) , als er iets lekkers gegeten word in een vieze omgeving zal dit anders zijn voor je smaak sensatie, je zal het als viezer ervaren, en niet eten) gevolg: mensen die in een restaurant eten betalen te veel.



VOOR DE

VOLGENDE DOELGROEPEN: (mensen die geld genoeg hebben die in een restaurant eten).


DAAROM HEEFT DE ZENDER: ()




BESLOTEN OM HET VOLGENDE TE GAAN DOEN: (een wc pot gebruiken om hier heel lekker eten in te presenteren en hiernaast zet je een bord hutspot en dan kijken wat er gekozen word)


TEN EINDE HET

VOLGENDE TE BEREIKEN: (de doelgroep te laten zien dat ze erg gemanipuleerd worden door de omgeving waarin ze eten en dat dit niet om de smaak gaat waardoor ze te veel betalen , dus dat ze eerder moeten nadenken voordat ze ergens gaan eten) “



PROBLEMEN + DOELSTELLINGEN + DOELGROEPEN

BOODSCHAP(PEN)

OPDRACHT VOOR VOLGENDE LES:

MAAK MET JE PROJECTGROEP BOVENSTAANDE FORMULERING

COMPLEET VOOR ‘FOOD FOR THOUGHT’.

VUL HEM ZO VOLLEDIG EN ZORGVULDIG MOGELIJK IN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten